ADSNIAGA

Sunday, April 10, 2011

Bicara Penulis 2

Kebanyakkan dari kita beranggapan bahawa kerjaya unit amanah ini hanya sekadar bermodalkan air liur untuk MEMAKSA prospek untuk melabur. Padahal keuntungan yang diwarkan-warkan tidak seindah rupa. Kata mereka lagi konsultan unit amanah ini kata-katanya lebih lembut dari lidah. 

Biarpun apa yang mereka kata, aku bukan menjadikan kerjaya ini sebagai satu platform untuk KAYA tetapi untuk berkongsi ilmu pelaburan yang bangsa lain dah lama dah ambil keUNTUNGan tersebut. Lama dah, tapi kita, baru ni lah nak tau adanya pelaburan unit amanah.

Nak melabur saham?.. Bukan banyak duit pun.. Nak melabur emas?.. Pun guna modal yang tinggi.. Nak pinjam duit untuk melabur?... No.. No.. No.. I strongly not recommend it. Takde duit kumpul duit dulu untuk melabur. 


Apa pun pandangan orang, siapa yang berani akan BERJAYA. Sapa yang dok komplen tengok jelah orang lain kutip untung ye.. :) Kesempatan ini, saya senaraikan RULES OF INVESTING untuk rujukan semua. Semua yang kter buat ada peraturannya, kalau ikut peraturan apa yang orang dapat, itu yang anda akan dapat. (Happy Reading!!)

      1. Do not invest all your money
      2. Do not invest the money you need soon
      3. Never borrow to invest
      4. Do not get emotional
      5. Diversify your Investment
      6. Stay invested
      7. Keep on Investing
      8. Take Professional Advice

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...