ADSNIAGA

Sunday, July 18, 2010

Apakah Angka Persaraan Anda?

Anda tahu angka persaraan anda?.. Sudah bersedia menghadapi hari persaraan yang diidamkan?.. Bercuti di luar negara, bersantai di tepi pantai, menikmati makanan yang lazat2, tinggal di hotel2 mewah..

Semua ini hanya mimpi jika anda tidak mulakan langkah dari hari ini. Tahukah anda dengan menyimpan RM200 setiap bulan anda akan perolehi simpanan RM765,654 untuk 35 tahun akan datang?... (Anggap Kadar Faedah Tahunan: 10%)

Tetapi jika anda mula 5 tahun akan datang jumlah simpanan yang anda akan perolehi hanyalah RM455,864 sahaja. Di mana, anda akan rugi RM309,790.. Satu jumlah yang amat besar...

Oleh itu, rancang hala tuju kewangan anda sekarang! Bina kubu kewangan yang kukuh agar hari persaraan anda seperti yang anda idamkan..

1 comment:

  1. saya suka tips plan menyimpan dr skrg. tp disebabkan sy dah berhenti keje, sy dah xde source utk menyimpan lg. Tp, duit lebih yg suami bg, sy cilok jgk utk simpanan. Sy menyesal tak start awl2 sejak keje dulu2. 4 ur info, sy keje ON OFF ON OFF.sy tersedar tentang duit masa start keje yg latest employment sblm berhenti.so smpt jugak menyimpan sikit. Harap, lepas ni sy dpt keje balik, sy nk teruskan. betul kate org, target perlu baru kite drive for it. thnx for sharing. Buatla entry yg menarik2 lg pasal hutang, cara nak langsaikan hutang ke.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...